Akropolismuseet

17.04.2018

Har äntligen blivit klar med brådskande arbetsuppgifter som jag arbetat med några dagar. Men jag tog en paus idag och besökte Akropolismuseet. Vädret var underbart, strålande sol och sval vind. 

Museet är imponerande på många sätt, stort framför allt, stor säkerhet, men enkelt att hitta och långt ifrån tröttsamt som det kan vara. Mycket folk, många grupper - ungdomar, barn och enstaka vuxna som jag då. Det var lite osäkert var man kunde fotografera, så jag tog det säkra före det osäkra och tog bilder när andra gjorde det. 

Hittade en bok, som bara kostade 28 euro! Hemma skulle den säkert kosta det dubbla.

Det blev ett kort inlägg. Skriver mer om museet senare. Och i morgon lämnar jag Aten för att resa norrut med tåg. Skall bli spännande!

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång