Grannskapet

14.04.2018

De karaktäristiska kioskerna - de ser likadana ut sen första gången jag var i Aten år 2002. På stora torg kan det vara fyra stycken. Ett i varje väderstreck. Men dagen då kioskerna försvinner, ja då gör en betydande del av Aten också. Men de finns överallt i Grekland. Den här finns på ett torg nära Akropolis och precis vid Akropolismuseet. Stora turistbussar kör förbi kiosken. Chaufförerna tar tyvärr inte någon hänsyn till fotgängarna. Det var en liten kille på cykel på andra sidan som inte kom över. När det sen kom en taxi stoppade jag den med öppen handflata, så han kom över. 

Jag har gått en runda och tagit bilder på gatorna från lägenheten och till Akropolismuseet och efter det här inlägget kommer de övriga bilderna. Har inte redigerat någon bild, då jag vill visa bilarnas dominans över gatorna. Det är varmt nu och jag har ännu inte riktigt kommit underfund med hur jag skall klä mig. Men det är varmare ute än inomhus.


Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång