Landat i Athen

13.04.2018

Sitter i en lägenhet i stadsdelen Kakkou sen sex timmar. Av dessa har jag sovit den största delen, då det var ett mycket tidigt flyg. Har hittat en Supermarket som ligger några 100 meter från huset, relativt välsorterat. Allt som jag brukar köpa fanns. Däremot får man numera betala för kassarna, vilket inte är så i andra städer. Men det är småpengar!

Tog taxi från flygplatsen och det tog inte så lång tid in till Athen. Den kostade 39 euro utan dricks. För den som inte känner till det får man betala extra när man tar taxi från flygplatsen, plus bagage.

Har inte så mycket mer att berätta än. Stadsdelen är ny för mig, så det jag kommer göra först är att bekanta mig med det. Och ta lite foton. Men mitt första intryck är att den är trevlig. Det känns ombonat, och med ett folkliv. I Mets/Pangrati såg jag knappt inte en människa ute på dagarna. I Kepsili var det bättre när jag bodde där. Omonia skall man undvika tycker jag.

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång