Övergående trubbel

15.04.2018

Höll på en timme med att hitta den rätta sidan och beställa en tågbiljett på förmiddagen. Det tog tid och krånglade på olika sätt, då olika sidor visade olika tider mm. Jag var inne på rätt sida (vilket jag inte visste då) en gång, men blev osäker när jag skulle lägga in om betalning om det var rätt datum, så jag avbröt. Gick in igen och då fanns min reserverade plats kvar, men inget annat. Det var bara att börja om. OK, tänkte jag, då tar jag flyget istället och sökte flygbolag och fastnade för Aegan. Det fanns ett flyg som passade för 87 euro, men när jag kom till betalsidan, började jag tveka. Jag hade ju bestämt mig för att åka tåg upp till Saloniki. Och eftersom jag fortfarande är lite flygobekväm, började jag tänka på allt som kunde hända, även om inte allt handlade om det värsta. Vidskepligheten finns kvar! Om jag nu byter till flyg istället för det jag bestämt kanske det blir starka vindar eller förseningar mm!?. Det är ju inte SAS, trots att Aegan ligger bra till bland de bästa i Europa. Lyssnade på magkänslan som brukar stämma, gav upp och tog en paus i en halvtimme. Gick sen in på samma sida men då fanns inte tiden kvar, utan en senare tid - bestämde mig för den - och VIPS gick allt som en dans. Jag betalade med bankID och ett bekräftelsemail kom efter en kvart. Lugnet infann sig. Vet ju hur det kan vara i Grekland och vill inte göra fel och bli strandsatt. Svårt att få hotellrum nu i Aten. Det mesta är uppbokat. Biljetten är inte så dyr - 55 euro med InterCity i drygt 30 mil. Det är väl vad en taxi till Arlanda kostar från södra delarna av Stockholm.

Hittat två seminarier på en plats nära Akropolismuseet, som jag vill gå på, ett i morgonkväll och ett på tisdag eftermiddag. Skall besöka museet också. Däremot hoppar jag nog över Akropolis (jag får ta en ordentligt sats). Har varit där flera gånger, och det är alltid en upplevelse att se hela Aten! Det sägs - Har man inte besökt Akropolis har man inte varit i Aten! Ett måste helt enkelt. Men jag reser med tåg till Saloniki på onsdag och då går den dagen bort. Men det skall bli spännande att se Grekland från Delphi som jag besökt och till Saloniki. Vill bila, men vågar inte!

För övrigt har jag svarat på en del mail. Svar förväntas a.s.a.p. trots att det är helg. Därför kommer jag inte öppna mailboxen något mer förrän i morgon då det är officiell arbetsdag igen. 

Det är söndag och jag borde slappa, men får inte ro förrän jag sitter framför datorn igen och skriver. 

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång