"Soffan" fixad

15.04.2018

På eftermiddagen fick jag "soffan" i vardagsrummet fixad (trodde han som var här, men man kan aldrig veta, tillade han). En otroligt trevlig grekisk man som är advokat i Aten, och hyr ut några lägenheter i huset. Lägenhetshotellet har fått Guest Reveiw Awards förra året hos Booking.com. Jag har bara bott här i två dygn och känner mig redan hemma. Skulle kunna stanna längre. Det blir dock alldeles för dyrt att göra det! Men för fem nätter är det prisvärt. Fördelen med att betala vistelsen och resan själv är att man kan bestämma själv vilken bostad man vill ha och vilket flygbolag man reser med. En annan fördel är att jag kan sköta jobbet här precis som hemma i Sverige. Ingen skillnad alls utom att här har jag husväggar som utsikt, men en hel stad utanför att utforska, men framför allt leva i. En stad som ger inspiration. Men ett rött parasoll och en stol kan räcka för att få en solig känsla även inomhus. Solen kommer till mina balkonger från kl. 14, då jag bor högt upp (nästan så jag kan nudda himlen). Fast idag har solen skymts av sandmoln från Afrika.  

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång