Street smart

25.04.2018

Idag vaknade jag kl. 5.15 och åt frukost på balkongen. Efter en stund jagade två svarta hundar en bil och skällde hela vägen. Sen kom två hundar till. De lägger sig i hörnan till den stora vägen och i mittsträngen. Får mig att tänka på amerikanska polisserier, där alla har var sin plats - sitt eget gatuhörn. De var helt enkelt fyra streetsmart dogs. De bråkade med bilar, jagade dem, var i vägen osv. En hund använde övergångsstället, vilket de övriga inte gjorde. De ställde sig mitt i vägen. Lunkade snett över. Ibland såg dem inte, men hörde bilar som tutade. Däremot fick människorna vara ifred. De gillade helt enkelt inte bilar och stora lastbilar. Många hundar i centrum. Katterna håller till i bostadskvarteren. 

Har också upptäckt husfasadkonst. Om man nu kan kalla det för konst, men det kan man väl göra (om man är riktigt vidsynt) (se bild nedan).

För övrigt har jag haft en mellandag. Inte fått så mycket gjort på grund av att vissa uppgifter säger mot varandra. Och jag har letat som en besatt efter något som kan upphäva motsättningen. Det är uppgifter som stora delar hänger på i det jag skriver om. Årtal för händelser som inte stämmer med födelseårtal. Alla källor visar samma årtal, och det är inte så konstigt, eftersom många använder sig av en källa utan att kolla upp den. Återanvändning helt enkelt. Vet inte hur jag skall lösa det?

Sen har jag en mellandag därför att det inte är så många dagar kvar och jag vill inte åka härifrån än. Men jag åker tillbaka om sju veckor igen och stannar i lika många veckor som jag får vänta.

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång